W jaki sposób nasz firmowy blog, może wpłynąć na skuteczne pozycjonowanie naszej strony WWW?

Blog firmowy pozwala nam na to, by zdecydowanie poprawić widoczność naszej strony internetowej. Będzie to miało także przełożenie na to, jak prezentuje się jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Co więcej, firmowy blog jest wyjątkowo istotnym narzędziem, jeżeli chodzi o content marketing. Ten z kolei, jest przecież świetną formą pozyskiwania coraz to nowych klientów.

Nasz blog firmowy może zarówno funkcjonować w zewnętrznej domenie, jak i będzie też mógł stać się elementem istniejącej już witryny, czy też internetowego sklepu. Dla wielu dylematem jest to, czy założenie bloga się faktycznie opłaca. Prawdą jest, że jeśli potrzebne jest nam pozycjonowanie blog bardzo wydatnie nam w tym pomoże.

Wpisy posiadające unikalne treści

Blog firmowy to świetne narzędzie, by móc produkować wiele unikalnych treści, a jak wiadomo, są one bardzo cenione przez wyszukiwarki a także przez samych czytelników. Oznacza to, że powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby nasz firmowy blog posiadał jedynie te unikatowe i autorskie artykuły.

Warto pamiętać, że dość istotnym błędem będzie powielanie informacji, które obecne są już na innych stronach, a to nie tylko ze względu na niezadowolonych odbiorców, ale także w stosunku do Google. Kiedy nasz blog firmowy posiada dużo treści skopiowanych, czyli duplicate content, lepiej zrezygnować z jego prowadzenia. Tego typu działania niosą za sobą duże ryzyko tego, że Google nałoży na nas karę, a wówczas pojawi się na naszej stronie filtr, który zdecydowanie obniży pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania, a niekiedy nawet kompletnie ją wykluczy.

Większa liczba wejść na stronę prosto z wyszukiwarki

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie blog musi systematycznie dostawać porcję nowych i wartościowych wpisów, gdzie widnieje mnóstwo zdjęć oraz infografik, ponieważ może to podnieść szanse na to, że stanie się ona lepiej widoczna dla potencjalnego zainteresowanego ofertą. Warto wiedzieć, że ciekawe treści są często powodem wzrostu ruchu na stronie internetowej. Dodatkowo, jest to bardzo cenione przez użytkowników sieci, ale także przez wyszukiwarkę Google. Jest to wyraźna oznaka tego, że strona zmierza w odpowiednią stronę.

Aby maksymalnie zwiększyć liczbę odwiedzin z wyszukiwarki, wymagane jest odpowiednie tworzenie tytułów. Warto dowiedzieć się, czego poszukują internauci i jak formułują pytania, a także z czym mają największe problemy. Już nawet to, może być ciekawym tematem na artykuł. Chwytliwy nagłówek zwiększa szansę na to, że ilość odwiedzić z wyszukiwarki będzie większa.

Frazy długiego ogona – long tail

Szeroka grupa użytkowników sieci, wyszukując ciekawe dla nich treści, formułuje zapytania z kilku wyrazów. Z uwagi na to, bardzo opłaca się umieszczać dłuższe frazy w rozbudowanych artykułach, co jest mile widziane przez Google. Mając to na uwadze, lepiej zrezygnować z dwuwyrazowych fraz, na rzecz tych bardziej rozbudowanych. Tworzenie długiego ogona, zwanego również long tail, bardzo dobrze wpływa na poprawę pozycji bloga w wynikach wyszukiwania. Chociaż jest to proces długofalowy i żmudny, opłaca się poświęcić na to czas, ponieważ wpisy na blogu będą powodować, że poprawi się pozycja strony internetowej w wyszukiwarce.

Starsze wpisy na blogu, a poprawa pozycji strony internetowej…

Kiedy stawiamy na opcją jaką jest blog, pozycjonowanie wymaga zastosowanie wielu metod. Spora ilość ciekawych artykułów, będzie działała jeszcze po samym opublikowaniu. Należy pamiętać jednak o tym, że ich treść powinna być nieustannie aktualizowania, bez względu na to, kiedy była utworzona pierwotnie. Postarajmy się zatem, by tworzone wpisy były tak uniwersalne, jak tylko jest to możliwe. Warto, aby już po kilku miesiącach nie dochodziło do ich przedawnienia, a nawet jeśli, by była jeszcze szansa na to, ażeby je zaktualizować. Spowoduje to, że nasz artykuł w wyszukiwarce wciąż będzie interesował internautów, a Ci będą go odnajdywać jeszcze przez długi czas po publikacji.