Pozycjonowanie sklepu – na co zwrócić szczególną uwagę?

Jak wypromować sklep? To pytanie często zadają sobie przedsiębiorcy, jednocześnie nie znając możliwości, jakie daje im Internet. Tymczasem to właśnie dzięki niemu możliwe jest prowadzenie działalności online i skuteczne promowanie produktów – pomoże w tym pozycjonowanie we Wrocławiu, dzięki któremu Twój sklep znajdzie się wysoko w wyszukiwarce Google, co pozwoli Ci dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Na co zwrócić uwagę, pozycjonując sklep online?

Pozycjonowanie sklepu – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Na samym wstępie warto zaznaczyć, że zarówno pozycjonowanie Wrocław zwykłej strony firmowej, jak również sklepu ma wiele podobieństw. W obu przypadkach niezbędne będzie wybranie odpowiednich słów kluczowych, zadbanie o profesjonalny content czy link building (linkowanie). Wszystko to jest niezbędne, aby być wysoko w googlowskim rankingu firm. Są jednak elementy, które wyróżniają branże e-commerce i na które Ty, jako osoba pozycjonująca sklep, musisz zwrócić uwagę. O czym mowa?

Po pierwsze – Profesjonalne opisy produktów + zdjęcia

Wspomnieliśmy wyżej o contencie i w przypadku sklepu ma on szczególne znaczenie – klient przed zakupem często jest niezdecydowany i czyta opisy produktu. Jest to bardzo dobry sposób, aby nakłonić go do podjęcia ostatecznej decyzji, dlatego też opis taki powinien być profesjonalny i zachęcający do zakupu. Zadbaj o to, korzystając z pomocy profesjonalnego copywritera i nie zapomnij o atrakcyjnych zdjęciach tego, co sprzedajesz – część Twoich klientów to wzrokowcy. Oczywiście opisy i zdjęcia mają wpływ na pozycjonowanie sklepu i będą dobrze widziane przez Google.

Po drugie – Odpowiednie CTA

Call to Action, czyli krótkie komunikaty, skłaniające klienta do zakupu, np. „kup teraz”, „sprawdź”, „kliknij” sprawdzają się zawsze, a szczególnego znaczenia nabierają właśnie w e-commerce. Umieszczaj je w swoich treściach (ale nie do przesady), bo pozwoli Ci to zwiększyć konwersje i jeszcze skuteczniej promować produkty.

Po trzecie – Opinie o produktach

Pozytywne recenzje oraz oceny mają duże znaczenie – zarówno dla Google, jak również (i przede wszystkim) użytkowników. To właśnie dzięki dobrym opiniom wielu z nas decyduje się na wybór jednego produktu kosztem drugiego albo skorzystanie z oferty danej firmy. Dlatego też zadbaj o to, aby opinie te były jak najlepsze, co pozwoli Ci promować sklep – nie tylko w wyszukiwarce Google!

Po czwarte – Bezpieczeństwo zakupów

Google szczególną uwagę przywiązuje do certyfikatów bezpieczeństwa, dlatego też zadbaj o to, aby zakupy były maksymalnie bezpieczne dla Twoich klientów. Najistotniejsze jest zaszyfrowanie połączeń, dzięki czemu użytkownicy zyskają pewność tego, że ich dane nie trafią w niepowołane ręce. Będzie to miało również korzystny wpływ na pozycjonowanie sklepu we Wrocławiu!

Po piąte – Responsywność sklepu

To oczywiście podstawa działań SEO – każda strona, która chce rankingować w Google, musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. W przypadku sklepów ma to szczególnie znaczenie, ponieważ coraz częściej dokonujemy zakupów właśnie przez Internet w telefonie czy tablecie. Dlatego nie utrudniaj życia swoim klientom i zadbaj o odpowiednią optymalizację strony!

Po szóste – Odpowiednia nawigacja

I na koniec coś niezbędnego, a więc uporządkowanie kategorii oraz podkategorii. Dzięki temu nie tylko klient będzie w stanie szybko znaleźć to, czego poszukuje, ale i robot Google będzie miał ułatwione zadanie w kontekście sprawdzania kolejnych podstron. Zadbaj o to, aby menu było spójne, nawigacja przejrzysta i umieść w swojej witrynie wyszukiwarkę!