Masowe SMS-y – czy to rozwiązanie dla Twojej firmy?

Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa czy branży, w jakiej działa, obsługa klienta jest ważnym czynnikiem, wpływającym na jego sukces i możliwość rozwoju. Jednym z ciekawszych sposobów na zwiększenie jego jakości są masowe SMS-y, dzięki którym można oszczędzić sporo czasu, jednocześnie podnosząc poziom swoich usług.

Masowa wysyłka SMS – na czym polega?

Odpowiedni kontakt z klientem ma ogromne znaczenie dla każdej firmy. Szybko i miło obsłużony odbiorca chętnie ponownie skorzysta z usług przedsiębiorstwa lub poleci je swoim znajomym, co przełoży się na większy zysk i umożliwi marce szybszy rozwój. Z tego względu zapewnienie sprawnie działającej obsługi klienta na wysokim poziomie powinno być dla każdej firmy ważnym aspektem, o który warto zadbać. Jednym ze sposobów na pozytywne zmiany jest wprowadzenie specjalnych bramek SMS, dzięki którym można wysyłać masowe SMS-y.

Powiadomienia SMS są wysyłane z poziomu bramki SMS, a więc przez Internet. Jest to spore ułatwienie, pozwalające na utrzymanie kosztów kontaktu z klientami na bardzo niskim poziomie, a przy tym korzystanie z opcji z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem podłączenia do sieci. Wprowadzenie systemu w swojej firmie jest bardzo proste – otrzymuje ona dostęp do bramki, którą może zarządzać z poziomu panelu klienta lub specjalnej aplikacji. Są one łatwe w obsłudze i umożliwiają częściową automatyzację zadań związanych z masową wysyłką SMS. Dodatkowo firma może w łatwy sposób zarządzać swoją bazą kontaktów, np. ustalając indywidualne nazwy zamiast numerów telefonów.

Co umożliwiają masowe SMS-y?

Dzięki powiadomieniom SMS można przekazywać swoim klientom wiele ważnych, przydatnych informacji w bardzo przystępnej, prostej formie. Znacznie podnosi to jakość obsługi klienta, ponieważ odbiorcy dzięki łatwym w odbiorze informacjom są dobrze zorientowani w ważnych dla nich kwestiach oraz czują, że firma dba o ich komfort. Ma to spore znaczenie i wpływa na relacje pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentami.

Jakie informacje można przekazywać przez SMS-y? Dzięki sporej elastyczności tego rozwiązania, firmy dostosowują to do swoich potrzeb, wynikających z charakterystyki ich działalności. Najczęściej powiadomienia SMS są wykorzystywane do:

– informowania o promocjach,

– przekazywania kodów rabatowych,

– powiadamiania o zmianie statusu zamówienia,

– powiadamiania o statusie przesyłki,

– potwierdzania rezerwacji,

– przypominania o umówionej wizycie,

– podsumowania wcześniejszej rozmowy telefonicznej,

– informowania o zmianach godzin otwarcia firmy,

– wysyłania wiadomości powitalnych czy urodzinowych.

Możliwości jest wiele – wszystko zależy od sposobu pracy przedsiębiorstwa.

Masowe wiadomości SMS – dla kogo?

Masowe SMS-y można wprowadzić w każdej firmie, mają bowiem spory wpływ na obsługę klienta niezależnie od tego, w jakiej branży działa przedsiębiorstwo. Bramka SMS sprawdzi się w dużych i małych firmach, umożliwiając wysyłanie pojedynczych, indywidualnych wiadomości lub masowych SMS-ów w przypadku konieczności obsługi wielu klientów równocześnie.

Z powiadomień SMS bardzo często korzystają sklepy internetowe, które mogą dzięki nim szybko przekazać swoim klientom informacje o statusie ich zamówienia. Krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się również w przypadku wszelkich firm usługowych, które mogą z ich pomocą potwierdzić rezerwację wizyty, przypomnieć o terminie zbliżającego się spotkania czy poinformować o wystawionej fakturze. Masowe SMS-y wspierają także wszystkie inne aspekty obsługi klienta w firmach o innym charakterze. Z powiadomień SMS korzystają też banki, urzędy, szpitale, gabinety lekarskie czy call center.

Dlaczego warto zdecydować się na powiadomienia SMS?

Masowe SMS-y to rozwiązanie przekładające się na wiele korzyści dla firmy. Przede wszystkim znacznie usprawnia obsługę klienta, umożliwiając zastąpienie wielu czasochłonnych metod kontaktu z klientami prostą w obsłudze wysyłką krótkich wiadomości tekstowych. Dzięki nim można przekazać odbiorcom wiele ważnych informacji, mających wpływ na ich komfort. Przekłada się to również na pozytywne relacje z klientami, którzy odbierają firmę jako bardziej profesjonalną i dbającą o swoich odbiorców.