Jaki adres dla firmy wybrać?

Ostatnie lata niosą za sobą bardzo dynamiczny rozwój gospodarki, a co za tym idzie pojawianie się na rynku coraz większej ilości firm. Są to szczególnie niewielkie przedsiębiorstwa, takie jak działalność jednoosobowa lub zrzeszająca kilka, maksymalnie 5-6 osób. Tego rodzaju firmy, szczególnie te działające w branży IT, marketingowej, czy innej pokrewnej, często nie potrzebują fizycznego biura, gdyż większość spraw załatwiają mailowo lub telefonicznie. Jednak z drugiej strony, nie da się ukryć, że zarówno do zarejestrowana działalności, jak i jej prowadzenia potrzebujemy odpowiedni adres dla firmy. Jednak na jaki adres zarejestrować firmę jeśli nie wynajmujemy żadnego lokalu, w którym miałoby się mieścić nasze biuro? Rozwiązanie jest bardzo proste, wystarczy skorzystać z oferty firm, które proponują udostępnienie adresu firmowego za niewielką opłatą. Dzięki temu nie musimy posiadać własnego biura, a to wiąże się ze sporą oszczędnością, szczególnie jeśli dopiero zaczynamy rozkręcać naszą firmę, czy też dopiero co założyliśmy działalność i nie mamy na tyle środków, aby płacić miesięczny czynsz za wynajem biura.

Zalety posiadania adresu wirtualnego

Adres wirtualny, gdyż tak jest nazywany adres dla firmy udostępniany przez określone przedsiębiorstwa, ma naprawdę wiele zalet. Pierwsza, najbardziej oczywista, jest taka, że jak wspomnieliśmy wyżej, nie musimy specjalnie wynajmować biura, aby zarejestrować i prowadzić naszą działalność. Ponadto, jeśli zastanowimy się nad lokalizacją, w przypadku wirtualnego adresu dla firmy Warszawa, Kraków, jak i inne duże miasta, oferują najczęściej miejsca powszechnie znane, zazwyczaj umiejscowione w centrum miasta. Tak też w Warszawie znajdziemy takie biura na przykład na Marszałkowskiej, na Krakowskim Przedmieściu, czy w innych tego typu miejscach. Co ciekawe, za wynajem takiego adresu w ścisłym centrum miasta zapłacimy naprawdę niewiele – ceny zaczynają się już od 50 zł, a to naprawdę niewygórowana stawka, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że za wynajem własnego biura w takiej lokalizacji musielibyśmy zapłacić kilka, a nieraz nawet kilkanaście tysięcy.

Biuro wirtualne, czyli dobre pozycjonowanie firmy po adresie

Posiadanie wirtualnego adresu to nie tylko alternatywa dla wynajęcia własnego biura. Nieraz bowiem decydujemy się zarejestrować firmę na adres domowy, gdyż, nie ukrywajmy, jest to opcja najbardziej ekonomiczna, a jeśli pracujemy właśnie z domu, wydaje się najbardziej rozsądna. Jednak warto pamiętać, że adres dla firmy to nie po prostu miejsce, w którym prowadzimy działalność. To również, a może przede wszystkim nasza wizytówka, która wiele o nas mówi oraz pozwala nam się dobrze wypozycjonować. Jak to działa? Możemy skorzystać z funkcji jaką zapewnia Google, a jaką jest wyszukiwanie lokalne. Dobry adres zapewni nam większą ilość wyświetleń naszej firmy, czyli więcej potencjalnych klientów, a to przecież klucz do sukcesu. Jest to ważne głównie w większych miastach. Jeśli więc zastanawiasz się nad adresem dla firmy w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, czy innym dużym mieście, zadbaj o to, żeby był on znany i godny zaufania.