Czy powinniśmy zdecydować się na pozycjonowanie stron w Google?

Od kiedy Internet kompletnie opanował nasze życie, zaczął być narzędziem naszej pracy, a nawet i miejscem funkcjonowania naszych firm i biznesów. Spowodowało to dynamiczny rozwój i pojawienie się mnóstwa mechanizmów, które warunkują popularność stron internetowych w sieci, a także liczbę ich odwiedzających. Nowopowstające witryny mają zatem ciężej, gdyż muszą walczyć o uwagę internauty z silną konkurencją. Są natomiast metody, które pozwolą zaistnieć nowej firmy, ale i utrzymać się już istniejącej.

Aby nieustannie rozwijać swoją działalność gospodarczą i czerpać z niej coraz większe zyski, nie możemy liczyć tylko na stałych klientów. Konieczne jest też pozyskiwanie nowych i lojalnych kupujących nasze usługi bądź produkty. Jako, że spora część osób poszukuje ich w Internecie za pośrednictwem wyszukiwarki, przyda się nam pozycjonowanie stron Google które sprawi, że w wynikach wyszukiwana nasza witryna będzie widniała odpowiednio wysoko.

Większa widoczność naszej strony

Aby przekonać się, że skutecznie pozycjonowanie stron internetowych jest dla firmy nie tylko opcją, a koniecznością, wystarczy tylko bliżej przyjrzeć się mechanizmom funkcjonowania potencjalnego klienta. Otóż kiedy, użytkownika sieci interesuje np. medycyna estetyczna, w wyszukiwarkę Google będzie wpisywał frazy, takie jak chociażby „botoks Warszawa” bądź „usuwanie zmarszczek Poznań”. Celem pozycjonowania SEO jest to, aby nasza strona związana właśnie z takimi usługami, wyświetlała się zainteresowanemu użytkownikowi jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Prawda jest taka, że zwracamy uwagę tylko na kilka pierwszych wyników wyszukiwania, a te niższe pozycje, a już na pewno druga strona nie jest brana przez nas pod uwagę. Stąd znalezienie się w top10, a nawet top3 jest tak szalenie istotne.

Wzrost zysków

Czy pozycjonowanie stron w Internecie, może bezpośrednio przełożyć się na większą sprzedaż i zyski? Oczywiście, że tak! Jeśli już prowadzimy swoją firmową stronę WWW, warto aby faktycznie ktoś ją odwiedzał, a najlepiej jeśli te osoby nie będą przypadkowe. Prawidłowo przeprowadzone działania mające na celu pozycjonowanie witryny pod konkretne frazy spowoduje, że będą na nią trafiać osoby, które faktycznie są zainteresowane naszą ofertą.

Pozycjonowanie procesem, który powinien trwać cały czas…

Google funkcjonuje w ten sposób, że nie zaryzykuje wzniesienia na wyższą pozycją nowych i niesprawdzonych witryn WWW, stąd bez pozycjonowania agencji SEO osiągnięcie jakichkolwiek wyników może być wręcz niemożliwe. Najlepiej, jeśli na naszej stronie pojawia się sporo eksperckich artykułów oraz prowadzimy własnego, firmowego bloga. Nie zaszkodzi także, jeśli na innych portalach i stronach, znajdą się odnośniki do naszej witryny, gdyż to zwiększa jej wiarygodność i sprawia, że algorytmy Google, chętniej wyświetlą ją wyżej w wynikach wyszukiwania.

Nie można niestety oczekiwać, że jednorazowe działanie pozycjonerów sprawi, że nasza strona internetowa bądź konkretne podstrony na stałe zagoszczą w top10. „Konkurencja nie śpi” i kolejnego dnia możemy zostać zepchnięci z atrakcyjnego miejsca, na rzecz innej, skutecznie pozycjonującej się witryny. Oznacza to nie innego jak to, że działania agencji SEO muszą być długoterminowe, a najlepiej skusić się na dłuższą współpracę, która pozwoli nam na utrzymywanie korzystnych wyników przez długi czas.